Valmennukset

Autan organisaatioita ja yksilöitä parantamaan viestintäänsä ja vuorovaikutustaan ja sitä kautta parempaan työilmapiiriin ja johtamiseen.
Alla avoimia webinaarejani.
Juuri nyt kesällä ei avoimia lähikulutuksia ole tulossa, mutta tarvittaessa
teen organisaatiollesi valmennuksen juuri tarpeeseenne osuvasti.

Vuorovaikutuksen kautta työyhteisö toimivaksi ja tuottavaksi

(1 pv)

8. marraskuuta 2018
Radisson Blu Royal Hotel, Helsinki

Huomaa Early bird – nopean ilmoittautujan etu

Kesäetu: 97 euron arvoinen webinaaritallenne kaupan päälle!

Laitetaan työyhteisön viestintä kuntoon!

 

Oli kyse johtamisesta, esimiestyöstä, tiimiosaamisesta, myymisestä, markkinoinnista tai kollegojen kanssa ihmisiksi elämisestä, kaikki on kiinni viestinnästä ja vuorovaikutuksesta. Kun työpaikan ilmapiiri tökkii, se oireilee vuorovaikutuksen kautta. Sen kautta se on myös parannettavissa.

Huono henki vie luovuuden, tuottavuuden ja viihtyvyyden sekä lisää sairauspoissaoloja. Kun työyhteisössä uskalletaan ja halutaan olla, tuottavuus kasvaa, ja motiiveiksi löytyy yllättäen muutakin kuin raha. Asioita alkaa tapahtua.
Ei siis ole yhdentekevää, miten puhumme ja viestimme toisillemme: Toinen tapa tuottaa parempia tuloksia kuin toinen. Onneksi hyvää vuorovaikutusta ja työyhteisössä elämistä voi oppia!

Kenelle?
Koulutus sopii hyvin esimiehille ja työyhteisön avainhenkilöille. Tämä valmentava koulutuspäivä on antoisa, inspiroiva ja tärkeä kaikille työyhteisön osallisille – johdosta toimihenkilöihin ja toteuttavan työn tekijöihin. Paras tulos saadaan juuri silloin, kun koko työyhteisö osallistuu yhdessä.
Huomaa siis ryhmäetu ja ota kollega mukaan! Näin voitte parhaiten jalkauttaa parhaat käytännöt suoraan teidän työpaikkanne arkeen.

Ennakkokysely
Voit vaikuttaa ohjelmasisällön painopisteisiin! Osallistujat saavat ennen koulutusta ennakkokyselyn, joiden pohjalta käymme ohjatusti ja ratkaisukeskeisesti läpi tyypillisempiä case-tilanteita.

Ohjelma

8.30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamukahvi
9.00 Koulutus alkaa

Miten työyhteisössä menee?
Tyypillisimmät kompastuskohdat.
Mistä hyvä vuorovaikutus koostuu?
Miten omaksumme työyhteisöön kestävän vuorovaikutustavan?
Työyhteisö, jossa vuorovaikutus toimii, on tuottoisa.
Miksi? Miten sellainen toimii?
Strategia kuuluu kaikille, jotta se voisi toteutua. Miten se leviää yhteisöön ja miksi se innostaisi?
Mitkä / kenen tavoitteet työpaikalla toteutuvat?
Osaanko olla hyödyllinen osa jotakin suurempaa? Tunnenko roolini ja mahdollisuuteni?
Mitä on assertiivinen viestintä ja miksi sitä tarvitaan työpaikalla?
Kuunteleminen on tärkeimpiä vuorovaikutustaitoja. Miten kuuntelen aktiivisesti?
Kysyminen on kuuntelun jälkeen tärkein vaikutustaito
Miten olen työyhteisössäni osa ratkaisua enkä ongelmaa?
Mikä minut käynnistää / mikä pitää käynnissä? Mikä minut jäädyttää?

Tauko 10.15 – 10.30

Tiimi- ja yhteistyö
Tuen tarpeen tunnistaminen
Tuen antaminen toiselle , toisen opastaminen arvostavasti / tuen hyväksyminen – saanko olla joskus heikko?
Pelon sijaan luottamus
Ongelmien ratkaiseminen yhdessä
Työyhteisö, joka nauraa yhdessä, luo yhdessä

11.30 – 12.15 Lounas

Keskiössä esimies-alaissuhde – retorisestikin jo väärä lähtökohta?
Tulevaisuuden valmentava johtaja/esimies osaa ja uskaltaa asettua alttiiksi
Mitä erilaisuus työyhteisössä todella tarkoittaa, ja miten sitä hyödynnetään? Innolla erilaisia!
Miten introversio tai ekstroversio todella vaikuttavat vuorovaikutuksessa?
Ohjaaminen keskustellen – dialogia ei tarvitse pelätä: Ajattele ja ajatteluta
Kun paha osuu tuulettimeen – syyttelystä ratkaisukeskeisyyteen
Palaute kuuluu kaikille – 360 asteen palaute ja miten se annetaan. Palaute on ruori, opi kääntämään sitä.
Tehdään yhdessä kehityskeskustelusta pakkopullan sijaan leivos! Antia kummallekin osapuolelle.
Tunteet ovat tärkeitä työpaikallakin, mutta ne pitää ilmaista oikein
Valta, vallankäyttö ja vastuu viestinnässä ja vuorovaikutuksessa
Turvallisuudentunne ja sen merkitys kehittymiselle työyhteisössä

Iltapäiväkahvi klo 14.00

Ennakkokyselyn perusteella osallistujien case-tilanteiden ratkomista
Jos ne eivät ole tulleet esille ohjelmassa jo aiemmin
Miten meni niin kuin omasta mielestä?
Käytännön kikkoja ja työkaluja hyvään vuorovaikutukseen ja työyhteisöviestintään.
Palaverit tehokkaiksi ja mielekkäiksi. Mitä kaikkea palavereissa ja kokoontumisissa tapahtuu – pinnan lisäksi?
Tee ainakin tämä? Työyhteisöviestinnän ja paremman vuorovaikutuksen check-list.
Miten tästä eteenpäin?

Koulutus päättyy klo 16.00.

Tarvitsetko henkilökohtaista esiintymis- tai presentointivalmennusta? Haluatko saada esiintymisjännityksesi haltuun?
Kerro luottamuksella tilanteestasi, tarpeistasi ja tavoitteistasi,
niin suunnittelemme yhdessä,
miten parhaiten pääset tavoitteisiisi.
Soita 040 5584491.